Pagina's

zondag 5 april 2020

Bibliotheken

Bibliotheken staan vol met speciale programma's met één of meer specifieke taken.
Taken, zoals LCD, vocht sensor, servo, temperatuursensor en nog veel meer.

Nu kan zo'n bibliotheek-programma geheel los van enig variabele functioneren. Het krijgt data mee bij het aanroepen van dat deel, en het geeft data retour als dat de bedoeling is.

Nu geeft Arduino een beschrijving hoe bibliotheken te maken. Helaas komt het niet verder dan een eenvoudige morsecode van het SOS.
Ik zal in bestaande bibliotheken moeten snuffelen hoe ik die moet maken.

Ik heb een poging gewaagd om het display 4x40 onder te brengen in de bibliotheek, maar dat is glansrijk mislukt.

Zo ben ik zelf al begonnen met een bibliotheek dat twee getallen bij elkaar optelt. Nou, dat heb ik nog niet zo snel onder controle. Ik heb toch iets meer nodig dan het voorbeeld van het SOS.
______________________________________________________
10-4-2020.
Inmiddels heb ik ook dit even op een laag pitje gezet. Het heeft toch iets meer kennis nodig om zelfs maar een eenvoudige optelling te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten